Inddragelse og fælles vision om barnets trivsel skaber det gode samarbejde

Fundamentet for det givende forældresamarbejde er gensidig tillid og god kommunikation mellem børnehaven og hjemmet. Vi som sted prioriterer den daglige kontakt med jer, for at skabe den bedst mulige bro for udvikling og dannelse for den enkelte. Dette opstår når vores samarbejde er præget konstruktivt, løsningsorienteret og humoristisk når det er passende.

Forældrebestyrelsens indflydelse, skaber muligheder og øget trivsel

Et godt samarbejde mellem forældre og pædagogisk personale er en af hjørnestenene i et godt institutionsliv. Det gælder både det daglige samarbejde med institutionen om det enkelte barn, men også samarbejdet i bestyrelsen, hvor I repræsenterer alle børn og forældre.

Jeres viden, undren og personlige ressourcer betyder meget for vores udviklingsmuligheder. Det at kunne stille sig undrende er med til at stille det vi gør, i perspektiv og genoverveje vores fremtidige handlen. Dette kan være alt for den daglige struktur, til madordning. Vi har gennem samarbejde i bestyrelsen førhen søgt fonde hos Teo fonden og Mary fonden. Dette har medvirket til nye legeaktiviteter på legepladsen, redskaber til at styrke vores idrætspædagogiske profil og materialer til at øge den generelle trivsel ”fri For Mobberi”. Når I som forældre bidrager og engagerer jer i de vigtige drøftelser om forældresamarbejdet i praksis, er I med til at skabe meningsfulde sammenhænge i børnenes liv.