Samarbejde med andre aktører

Certificeret Idrætsbørnehave

Vi er en profil-institution, certificeret af Danmarks Idrætsforbund og VIA-UC i pædagogisk idræt og pædagogisk bevægelsesfokus.

Vi bruger pædagogisk idræt som en metode til at nå de pædagogiske mål. Det vil sige, at vi ved at have fokus på krop og sanser styrker barnets alsidige udvikling og skaber en kultur, hvor udvikling primært foregår gennem fysiske aktiviteter, stimulering af barnets sanser, udvikling af naturlig nysgerrighed og kreativitet. Pædagogisk idræt tager primært udgangspunkt i barnets grundmotorik, grundlege, færdigheder og kreativitet. I pædagogisk idræt kommer pædagogikken altid før idrætten.

Tryghed og nærvær findes i børnehøjde

Børn har krav på at blive set, hørt og forstået. Vi i idrætsbørnehaven prioriterer åbenhed, omsorg og nærvær. Det er for os vigtigt at hvert enkelt barn får den støtte der bliver givet udtryk for. Der er rum og tid til, vi voksne kan støtte børnene i deres daglige udfordringer, lige fra at tage tøj på i garderoben til at deles om cyklerne på legepladsen.