Øget fællesskab og ressourcer gennem nærområdet

Samarbejdet med nærområdet er en essentiel del af vores hverdage. Gennem den tætte kontakt formår vi at bygge bro for læring, erfaring og nysgerrighed inde og udenfor børnehavens matrikel.

Nærområdet skaber robusthed og relationer

Det at skabe nye og anderledes oplevelser for børnene, hvor færdigheder skal afprøves på anden vis end normalt er med til at øge deres robusthed gennem erfaringsdannelse.

Vi samarbejder med den lokale købmand, Børnehaven Kernehuset, dagplejerne, plejehjemmet, idrætsforeningerne, sogneforeningen og skolen/dus.

Brobygning mellem vores hus og Børnehaven Kernehuset prioriteres højt, da den tidlige relations dannelse mellem børnene, vil støtte deres fremtidige start i skolen. Udover at vi som sted har fællespasning, planlægger personalet løbende fælles arrangementer.